Podle mezinárodních srovnání je Česká republika jednou z nejbezpečnějších zemí světa, pokud jde o válečné konflikty, kriminalitu a násilné projevy chování. To bohužel neplatí pro provoz na českých silnicích, kde se pohybujeme v poslední třetině mezi zeměmi Evropské unie. Od roku 2001 do roku 2015 bylo na českých silnicích usmrceno více než 13 000 lidí, čtyřikrát tolik poznamenalo zranění zásadně ovlivňující jejich běžný život.
Každý z nás zaplatí ročně více než 6 600 korun za následky dopravních nehod, celkem je to 69,4 miliard korun (údaje jsou ze studie Centra dopravního výzkumu, v.v.i. za rok 2016).
Pro snížení těchto obrovských ztrát byla vládou přijata Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011–2020. Jejím strategickým cílem bylo dosáhnout do roku 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru zemí EU (tj. cca o 60 %) a počtu těžce zraněných o 40 %.
Dopravní nehody z pohledu strategických a dílčích cílů NSBSP 2011-2020 - průběžná analýza
Formou komentovaných grafů na stránkách BESIP jsou představovány průbězné vyhodnocení dopravních nehod z pohledu Národní strategie bezpečnosti silničního provozu. Jedná se o stručnou informaci o plnění základních strategických a dílčích cílů. Materiál hodnotí v měsíčních intervalech plnění Národní strategie bezpečnosti silničního provozu na období 2011 – 2020 (dále jen NSBSP).
Konkrétní informace jsou uvedeny na stránkách BESIP.