10. 12. 2019
Kolik z našich českých měst má plán pro udržitelnou logistiku? Několik se jich najde. Zatím se ale nepotkávají s veřejnou dopravou.
Dnešní aktualita je z Vídně, kde spolupracuje dopravní podnik Wiener Linien s provozovatelem doručovací služby s využitím cargo kol. Děje se tak na základě akčního plánu Udržitelná logistika 2030+ (Nachhaltige Logistik 2030+), který spadá pod město Vídeň a sousední spolkovou zemi Dolní Rakousko.
O co jde?
Na přelomu listopadu a prosince se ve Vídni rozjely první testovací jízdy projektu Remihub. Školky ve čtvrti Donaustadt budou během prosince zásobovány jídlem, které se na cestu vydává z autobusové garáže Kagran. Testovací provoz probíhá s nákladním kolem, které uveze až 200 kilogramů. Poslední metry do cíle tedy zásilky pojedou CO2 neutrálně. Velkoobchod s potravinami využívá přes den prázdnou autobusovou garáž. Doručení zákazníkovi obstarává nákladní kolo. Více informací najdete na www.cyklomesta.cz.
Foto: Rozvoz potravin z autobusové garáže © Wiener Linien/Manfred Helmer
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)