16. 04. 2019
Zaujala nás novinka o spuštění výletního portálu Českých drah. Vlak je přirozeným a šetrným dopravním prostředkem pro cestování a trávení volného času.
V plánech udržitelné městské mobility bychom ale neměli zapomínat také na téma intermodality, případně městské logistiky. V Praze se uvažuje o zřízení centra, které by sloužilo k překládce zásilek z vlaků na nákladní kola, která jsou ideálním prostředkem pro cesty na poslední míli.
Pokud přepravu zboží do 500 kg přesuneme na jízdní kola, kvalita života v našich městech se výrazně zlepší. Cyklistická logistika by mohla pojmout 42% všech cest ve městech, při kterých se dnes využívají motorová vozidla (odpovídá to 25% všech cest). Vlaková nádraží by tak postupně kromě zaparkování osobních kol mohla nabízet i služby pro městské messengery a dopravce poskytující CEP – Courier, Express, Parcel Service či Parcelshopy (místa pro fyzické vyzvednutí či podání zásilky).
Více o Cycle Logistice najdete zde.
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Městská logistika a přeprava zboží (Dobrá praxe, tag31)