01. 03. 2019
Včera byla zveřejněna novinka o zelenějším Trondheimu. Dnes se zaměříme ne jeden jeho rozměr. Trondheim je totiž kopcovitý a navíc tam ještě fouká silný vítr a často prší. Tak proč se v Trondheimu tak často jezdí na kole. Je to jednoduché. Norové jsou chytří a používají elektrokola. Je s podivem, že s tímto fenoménem se u nás tak málo pracuje v rámci tzv. plánů udržitelné městské mobility. Proč města nepočítají s tím, že lidé začnou používat elektrokola více?
Proto jsme se spojili s šefredaktorem časopisu Electric Bike Action, abychom zde rozjeli s městy seriál o možnostech využití elektrokol v městském prostředí. Právě Trondheim je skvělou inspirací, jak elektrokola bortí mýty o špatném počasí a profilu.
Představení časopisu Electric Bike Action
Jedná se o dvouměsíčník, který monitoruje dění ve světě elektrokol. Je jediným odborně-populárním periodikem, které se u nás už třetím rokem věnuje právě segmentu jízdních kol s elektrickými motory. Navíc se mu velmi dobře daří spojit funkci tradičního tištěného média s rolí webového portálu (www.electricbikeaction.cz) a také s videokanálem s vlastní tvorbou (https://www.youtube.com/channel/UCxb3BbqHFRDsCp9PdYlIWcw) i s prezentací na sociálních sítích (https://www.facebook.com/ElectricBikeActionCZ). Unikátní mix tisku, internetu a videa nabízí pestrý obsah pro čtenáře a zviditelňování značek elektrokol a doplňků vhodných pro elektrocyklisty.
DOBRÉ JMÉNO ELEKTROKOL
Takový obsah je podle slov šéfredaktora a vydavatele Ondřeje Vysypala zajímavý jak pro pravidelné čtenáře, tak pro angažované výrobce a dovozce elektrokol i partnery, kteří tím svoje značky zviditelní a navíc získají kvalitní a originální marketingový výstup. „Jako celoživotní sportovec a cyklista jsem projekt před třemi lety začínal s velkou vírou v zázračnou moc elektrokol. Ale také s vědomím, že elektrickým kolům je potřeba dělat dennodenně velkou reklamu, vytvářet jim dobré jméno, bojovat s předsudky a propagovat je všude – mezi laickou veřejností, mezi sportovci, mezi spotřebiteli všech věkových kategorií a při každé příležitosti. Začátek byl velkou neznámou a investicí do celkem odvážného elektrokolového manifestu, ale ukázalo se, že trh svoje odborné a angažované médium velmi potřebuje a dokáže ho uživit,“ říká k tomu vydavatel.
B2B I VEŘEJNOST
Časopis se poprvé objevil už na začátku roku 2016 s cílem informovat, vzdělávat, poučit a pobavit. Ve třetím roce existence již trh s elektrokoly pokročil o značný krok dopředu a stejně tak časopis posílil své jméno, renomé a pozici. Je zaměřen na B2B komunitu a výrobce, dovozce i prodejce jízdních kol a elektrokol, ale samozřejmě také na veřejnost, uživatele a majitele elektrokol anebo fanoušky, zájemce a potenciální kupce. Snaží se své čtenáře informovat, edukovat a přinášet vlastní rady, tipy a testy. Účastní se výstav a akcí pro veřejnost se zaměřením na sport, volný čas a elektrokola. Pro B2B klientelu pořádá pravidelná odborná setkání a minikonference (poslední, již 7. Setkání lidí od elektrokol se uskutečnilo v srpnu), kde dává prostor k diskuzi na aktuální témata, legislativní otázky, otevírá problémy a zve zajímavé hosty.
E-BIKEškola STARTUJE
Magazín Electric Bike Action má stejnojmenné webové stránky www.electricbikeaction.cz, které jsou jednak servisním portálem projektu a jednak také svébytným zpravodajským webem o dění ve světě elektrokol. Časopis i web nepodmiňují prezentaci novinek inzertní spoluprací a píší o všech značkách a všech oblastech oboru s maximální objektivitou a nadhledem.
Na sociálních sítích a na YouTube kanálu časopis nyní spustil vlastní videoseriál E-BIKEškola (https://www.youtube.com/watch?v=EfxL44ShhSU), který bude diváky provázet základy údržby, jízdy a užívání elektrokol, navíc v zajímavém podání biketrialových jezdců a sportovních osobností. Výroba seriálu je financována z vlastních zdrojů a za pomoci partnerů tohoto projektu.
E-BIKE SHOW TAKÉ PRO FIRMY
Premiéru si v létě odbyl rovněž eventový počin magazínu s názvem E-BIKEshow (https://www.youtube.com/watch?v=EIqFGtyyzSQ) sloužící k pobavení veřejnosti a k propagaci kol i elektrokol. Navíc je podle druhu publika a konkrétního zadání pojatý také jako workshop pro dospělé i děti s možností vyzkoušet elektrokolo, změřit síly s ostatními ve svých dovednostech a ovládání e-biku a také se naučit základy bezpečné jízdy na elektrokole. „První E-BIKEshow jsme uspořádali na zkoušku jako doprovodný program k našemu stánku na výstavě TEST & EXPO na Vysočině. Další realizace už budou na komerční bázi, dokonce také v zahraničí na veletrzích a festivalech, například v září na BIKE EXPO v Polsku. Potenciál pro využití E-BIKEshow ale vidíme také v rámci klientských akcí jako netradiční prvek zábavy a aktivity pro malé i větší skupiny.“
MIX JE ZÁKLAD
S tištěným obsahem časopisu a testováním elektrokol i komponentů a doplňků je také spojen nový koncept tvorby E-BIKEvideo (https://www.youtube.com/watch?v=ymhmZInShrc nebo https://www.youtube.com/watch?v=qLDlhEKyvJg), kdy na YouTube kanálu časopisu přibývají prezentace a videotesty konkrétních produktů, většinou dlouhodobě testovaných redaktory a spolupracovníky média. „Nejen na oboru elektrokol je vidět, že zajímavý web už je málo, stejně jako je sám o sobě nedostatečný tištěný časopis, i kdyby byl sebelepší a na té nejkvalitnější křídě. Proto hledáme nové cesty a snažíme se připravit mix prezentace na různých kanálech. Kvalitní a prestižní papír s vytříbeným obsahem, informacemi nabitá setkání a zábavná a atraktivní show i videa. Udělat show, přinést dobrou zábavu a stále držet vysokou odbornou i informační hodnotu, obsahovou pestrost a originální nápady,“ doplňuje svoje zásady Ondřej Vysypal s tím, že díky testování a užívání elektrokol a produktů mnoha značek získává redakce cenné poznatky a data pro svou další práci. Kromě toho se tým Electric Bike Action pustil také do zakázek z oblasti cestovního ruchu, sportu a rekreace a pracuje na dalších videoprojektech.
JEDNIČKA V OBORU
Protože časopis je licenční a přináší také přejaté materiály z amerického originálu, je o zajímavý obsah postaráno. „Máme ovšem vyzkoušeno, že podíl přejatých materiálů by neměl překročit zhruba 25 %. Jde to sice proti ekonomické logice a kalkulaci koupě originálních dat, protože bychom mohli přejímat mnohem více cizího obsahu za stejné peníze. To už by ale nebylo pro čtenáře tak zajímavé a časopis by nejspíš neměl tak silnou pozici jedničky v oboru, jako má nyní. Naše síla spočívá v tom, že ho tvoříme s naším domácím týmem, v česko-moravských reáliích a pro naše čtenáře,“ říká Ondřej Vysypal, novinář a někdejší šéfredaktor cyklistického měsíčníku Peloton. Za svou kariéru prošel několika médii a ve vlastním projektu úročí zkušenosti jak z psaní a vlastní tvorby, tak z koordinace týmu spolupracovníků a hledání a realizace nových výzev.
Štítky:
Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27),
Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30)