18. 08. 2018
Před rokem a půl spustila Vídeň aplikaci na podněty obyvatel. Nyní hlásí 27 000 podnětů, z nichž je přes 26 400 vyřešeno.
Od spuštění v loňském únoru si vídeňskou aplikaci Sag’s Wien App (Řekni to Vídni) stáhlo do mobilního zařízení již na 31 200 uživatelů, kteří doposud poslali 27 000 podnětů. Vídeňský magistrát je s aplikací pro mobilní zařízení s operačními systémy Android, iOS nebo Windows zatím spokojen. „Obyvatelé Vídně aplikaci vnímají dobře, intenzivně ji používají, a tím nám pomáhají rychle řešit konkrétní problémy,“ vysvětluje městská radní pro životní prostředí Ulli Sima důvody, proč je platforma pro město přínosem.
Vídeň přitom všechny podněty obyvatel skutečně řeší – z 27 000 nahlášených případů už jich je přes 26 400 vyřešených, kvóta tedy přesahuje 97 procent. Aplikace zároveň informuje autora hlášení o tom, že problém byl vyřešen. Všechny podněty směřují k týmu 25 pracovníků, kteří se o hlášení postarají.
Nejkurióznější hlášení: nález mrtvoly
Mezi tradiční hlášení patří rozbité lampy, přeplněné odpadkové koše, nefungující semafory či ohnuté dopravní značky. Mezi 27 000 podněty se však najdou i kuriózní případy. Zatím poslední taková zpráva zněla „odstraňte prosím mrtvolu.“ Naštěstí se však nakonec jednalo o vrak jízdního kola, který pracovníci magistrátu během pár hodin odvezli.
Foto: Aplikace Sag’s Wien © massage
Zdroj: Martin Landa, Zahraniční kancelář města Vídně
Štítky:
Digitalizace (Role města, tag4),
Zapojování veřejnosti (Role města, tag6),
Zahraniční města (Role města, tag8),
Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)