25. 11. 2018
Odborná firma v jednom městě řekla: "Pokud snížíte počet parkovacích míst, pak to bude na úkor podnikání." Na druhé straně podle nedávného výzkumu, který realizovala Doprava pro Londýn, utrácejí lidé, kteří chodí pěšky nebo jezdí na kole či hromadnou dopravou, v místních obchodech víc než lidé v autech; měsíčně jde o částku vyšší o 40 %. Výzkum vedl Matthew Carmona z Fakulty plánování (Bartlett School of Planning) na University College London.
Tak jak to tedy je?
Výzkum probíhal v těch londýnských čtvrtích, které prošly úpravami v holandském stylu, tzn., že například přibyla infrastruktura pro cyklisty.
V rámci programu „Zdravé ulice“, který aplikuje Doprava pro Londýn, vznikají ulice, kde je snadné jezdit na kole nebo chodit pěšky, ulice pro lidi.
Ředitelka pro dopravní strategie ve společnosti Doprava pro Londýn Lilli Matsonová říká: „Tento výzkum z našeho nového internetového uzlu ukazuje vazbu mezi příjemným prostorem, který město vytvoří pro obyvatele, a pozitivními důsledky pro podnikání.“
V takto upravených částech města, např. v Bromley, vzrostl počet chodců na ulicích o 93 %.
Lidé tráví víc času venku na ulici a počet osob navštěvujících místní obchody a kavárny vzrostl o 216 %.
Díky tomu se o 17 % snížil počet nepronajatých obchodů.
Londýnský koordinátor pěší a cyklistické dopravy Will Norman řekl: „Firmy po celém Londýně skutečně bojují o přežití a my musíme udělat pro jejich podporu všechno.“
A dodal: „Když upravíme ulice tak, aby se zde chodci a cyklisté cítili příjemně, když budou ulice čistší, zdravější a přívětivější, bude mezi námi víc těch, kdo nakupují v menších místních obchodech.“
Štítky:
Finance (Mezioborového plánování, tag20),
Design ulice (Dobrá praxe, tag25)