15. 01. 2019
Vláda ČR připravuje vládní strategii pro čistotu ovzduší. Cílem je navrhnout potřebná opatření ke zlepšení kvality ovzduší. Jakmile bude zveřejněna, budeme o ni informovat. Proč o tom píšeme v přestihu? Každý stát musí připravovat podobnou strategii. Pevně ale věříme, že ta naše bude lepší než ta britská.
Proč? Zaujal nás komentář Sustrans k britské vládní Strategii pro čistotu ovzduší. Snad něco podobného nebudeme muset později napsat.
Zdroj: https://www.sustrans.org.uk/news/sustrans-comments-clean-air-strategy
Chceme-li opravdu řešit problémy se znečištěným ovzduším, je jasné, že na silnicích nepotřebujeme jen ekologicky čistší auta, ale především méně aut.
Reakce Xaviera Brice, generálního ředitele Sustrans (asociace na podporu pěší a cyklistické dopravy) na Strategii pro čistotu ovzduší, kterou zveřejnila britská vláda:
„Ačkoliv je velmi důležité, že naše vláda má strategii pro boj se všemi formami znečišťování ovzduší, jsme zklamáni neochotou vlády hledat řešení pro snižování emisí z motorové dopravy. Strategie je nadměrně závislá na reaktivních opatřeních a technologických řešeních a boj s dopravními emisemi nechává na jiných, již existujících a doposud neúčinných plánech.
Je evidentní, že na našich silnicích nepotřebujeme jen ekologicky čistá vozidla, ale potřebujeme, aby motorové dopravy ubylo. Jen to pomůže řešit problémy se znečištěným ovzduším. I když to strategie uznává, nenabízí žádné nové finanční prostředky nebo opatření, která by podpořila výrazný rozvoj pěší a cyklistické dopravy.
Znovu proto vyzýváme vládu Spojeného království, aby přijala a uskutečnila rozumné kroky v boji proti emisím ze silniční dopravy, tedy podpořila navyšování investic do kvalitní infrastruktury pro chodce a cyklisty, která umožní celým rodinám chodit do škol a dalších zařízení pěšky nebo jezdit na kole s přesvědčením a důvěrou, že jde o samozřejmou dopravní volbu pro krátké vzdálenosti.“
Článek vznikl ve spolupráci NaKole z.s. a Partnerství pro městskou mobilitu z.s., za podpory a spolufinancování z prostředků Ministerstva životního prostředí České republiky. Text nemusí vyjadřovat stanoviska MŽP.
Štítky:
Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)