Co se Česko může naučit z výzvy Active Travel Challenge, která motivuje řidiče, aby nechali auto doma

Co se Česko může naučit z výzvy Active Travel Challenge, která motivuje řidiče, aby nechali auto doma
25. 10. 2019 | V Česku je populární kampaň Do práce na kole, kterou pořádá nezisková organizace AUTOMAT. Mimo tuto kampaň ji pak ještě realizují individuálně další města Kroměříž, Přerov a Most. Co byste ale říkali, kdyby se z akce stala národní kampaň, kterou by například podporovala Agentura pro veřejné zdraví, či Ministerstvo dopravy? Vše je možné a vše může být součástí... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Kampaně (Občan, tag35)

Skotové více chodí a co Češi?

Skotové více chodí a co Češi?
24. 10. 2019 | Zase se jednou potvrdilo, že v Česku nemáme k dispozici dostatek kvalitních dat v časové ose. Kdyby byla, pak by se mohla srovnávat stejněm, jako například ve Skotsku. U nás nejsou, takže jen můžeme odhadovat, že podobné trendy jako ve Skotsku jsou i v Česku, nebo ne? A v níže uvedené zprávě nás zaujala ještě jedna informace. Skotská veřejnost byla vyzvána, aby se vyjádřila... číst dále
Štítky: Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28)

Diskuse o financích a politice na Církevním gymplu v Olomouci

Diskuse o financích a politice na Církevním gymplu v Olomouci
23. 10. 2019 | Na Církevním gymnáziu v Olomouci proběhl ve středu 23. 10. 2019 další seminář CityChangers pro místní studentský parlament, který iniciovalo město Olomouc, konkrétně pan primátor města Olomouce Miroslav Žbánek. Prostřednictvím lektora Jaroslava Martinka ze spolku Partnerství pro městskou mobilitu požádal studenty o pomoc. Chce z mnohých oblastí udělat obytné čtvrti,... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Děti (Občan, tag38)

Městský prostor a sociální izolace

Městský prostor a sociální izolace
22. 10. 2019 | Podle posledních údajů žije víc než polovina (51 %) osob starších 75 let sama. Dvě pětiny seniorů uvádějí, že jejich hlavním společníkem je televize. K boji se sociální izolací může přispět i odstranění bariér, které starším osobám brání v pohybu v okolí jejich bydliště. O to se snaží organizace SUSTRANS. Představte si vaši typickou každodenní trasu do... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Senioři (Občan, tag40), Ostatní (Občan, tag41)

Proč by firmy měly podporovat aktivní dopravu?

Proč by firmy měly podporovat aktivní dopravu?
21. 10. 2019 | Aktivní zaměstnanci, to je něco, co se vyplatí jakékoliv firmě. Kromě toho, že jde o jednoduchou a nenákladnou investici, která ve firmě pomůže vytvořit spokojenou atmosféru, aktivní zaměstnanci mají také méně absencí kvůli nemocem. Potřebné informace a podporu, které případná změna ve firmě vyžaduje, bývají matoucí a je složité se k nim dostat. Tímto tématem... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Kampaně (Občan, tag35)

9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut

9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut
20. 10. 2019 | 9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut. Žel, ta zpráva je z Velké Británie. v Česku údaje neznáme. Takže aspoň se můžeme podívat, jak to funguje u vzdálených sousedů. Jak ukazují nové údaje, rodiče i obyvatelé britských měst a obcí podporují uzavírky pro motorovou dopravu v ulicích, kde jsou školy. Uzavírka se týká doby, kdy děti do škol přicházejí... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Míříme do výšin. Malá a středně velká města: živé laboratoře pro inovace v oblasti mobility.

Míříme do výšin. Malá a středně velká města: živé laboratoře pro inovace v oblasti mobility.
19. 10. 2019 | Článek "Míříme do výšin. Malá a středně velká města: živé laboratoře pro inovace v oblasti mobility." stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Míříme... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Kampaně (Občan, tag35)

CityChangers na ZŠ Spojenců v Olomouci

CityChangers na ZŠ Spojenců v Olomouci
18. 10. 2019 | Na ZŠ Spojenců v Olomouci proběhl v pátek 18. 10. 20119 seminář CityChangers pro žáky 7. třídy, který iniciovalo město Olomouc, konkrétně pan primátor města Olomouce Miroslav Žbánek. Prostřednictvím lektora Jaroslava Martinka ze spolku Partnerství pro městskou mobilitu požádal děti o pomoc. Chce z mnohých oblastí udělat obytné čtvrti, v současnosti orientované na... číst dále
Štítky: Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Design ulice – nový fenomén v dopravním plánování

Design ulice – nový fenomén v dopravním plánování
17. 10. 2019 | Poslední dobou se mění chápaní ulice a jejího designu. Před několika lety byla ulice vnímána především jako prostor spojující destinace hlavně pro motorová vozidla. Dnes je v projektech ulic často vnímán chodec či cyklista jako velmi důležitý prvek a veřejný prostor začíná odrážet jejich životní styl. Design ulice se stal novým fenoménem v dopravním plánování.... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech

Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech
16. 10. 2019 | Článek "Governance - Honba za štěstím, aneb budování odolných komunit v našich městech" stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Stejnou cestou... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Inspirace: Kvalitní plánování v Basileji

Inspirace: Kvalitní plánování v Basileji
15. 10. 2019 | Článek "Kvalitní plánování v Basileji" stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Stejnou cestou chce jít i spolek Partnerství pro městskou mobilitu,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Elektrokola dopravním prostředkem úředníků

Elektrokola dopravním prostředkem úředníků
14. 10. 2019 | Už i česká televize si všimla, že místo služebních aut začínají úředníci používat elektrokola. Novinku testují radnice na severu Čech – třeba v Děčíně. Tady už po pár týdnech vědí, že pro velký zájem budou nakupovat další, a nejen pro úředníky. Reportáž ze sobotních Událostí si můžete prohlédnout zde: Elektrokola dopravním prostředkem úředníků Otázkou... číst dále
Štítky: Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30), Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Litoměřice využívá síť 12 senzorických stanic pro monitoring ovzduší

Litoměřice využívá síť 12 senzorických stanic pro monitoring ovzduší
13. 10. 2019 | Město Litoměřice od roku 2017 provozuje síť 12 senzorických stanic pro monitoring ovzduší, vyvinutou Ústavem bezpečnostních technologií i inženýrství Fakulty dopravní ČVUT, Data získávána touto sítí slouží odboru životního prostředí nejen k získávání informací o aktuálním stavu znečištění, ale i k možné analýze zdrojů znečištění. Město má k dispozici... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10)

Když se jízdní kolo stane zdravotní pomůckou: Na kole s artritidou

Když se jízdní kolo stane zdravotní pomůckou: Na kole s artritidou
12. 10. 2019 | Určitě o tom někdy uslyšíte. Nebo si o tom někde přečtete. Jízdní kolo jako zdravotní pomůcka. Možná nad otázkou mobility přemýšlíte, i když je vaše zdraví a kondice v pořádku. Jak může někdo zvládnout jízdu na jízdním kole, a přitom nezvládat chůzi? To nedává smysl. A proč je pro tyto lidi chůze nezvladatelná? Přece se jejich nohy na kole pohybují, ne? Existuje... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27), Ostatní (Občan, tag41)

CityChangers na ZŠ Demlova

CityChangers na ZŠ Demlova
11. 10. 2019 | Na ZŠ Demlova v Olomouci proběhl v pátek 11. 10. 20119 seminář CityChangers pro žáky 4. třídy, který iniciovalo město Olomouc, konkrétně pan primátor města Olomouce Miroslav Žbánek. Prostřednictvím lektora Jaroslava Martinka ze spolku Partnerství pro městskou mobilitu požádal děti o pomoc. Chce z mnohých oblastí udělat obytné čtvrti, v současnosti orientované na automobilovou... číst dále
Štítky: Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Velký Manchester: Prostřednictvím PUMM k multimodální mobilitě

Velký Manchester: Prostřednictvím PUMM k multimodální mobilitě
10. 10. 2019 | Článek "Kvalitní plánování - Velký Manchester: Prostřednictvím PUMM k multimodální mobilitě" stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Stejnou... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8)

Představujeme projekt: Geoparticipativní prostorové nástroje v rozhodovacích procesech místních samospráv

Představujeme projekt: Geoparticipativní prostorové nástroje v rozhodovacích procesech místních samospráv
09. 10. 2019 | Představujeme nový výzkumný projekt Univerzity Palackého v Olomouci - Geoparticipativní prostorové nástroje v rozhodovacích procesech místních samospráv. Zapojení občanů do rozhodovacího procesu skrze geoparticipativní prostorové nástroje patří mezi nové výzkumné proudy zahraniční socioekonomické geografie, behaviorální geografie, geoinformatiky, environmentální psychologie,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Proč hovořit o podpoře fyzické aktivitě člověka?

Proč hovořit o podpoře fyzické aktivitě člověka?
08. 10. 2019 | Pokud je člověk aktivní celý život, chodí pěšky, jezdí na kole, sportuje, pak nemůže rozumět tomu, proč ministerstvo zdravotnictví vydává pokyny (náměty) pro fyzickou aktivitu člověka. Pohled je ale potřeba otočit. Je možné, že většina populace nesportuje a i pěšky, či jezdí na kole jen sporadicky. To se pak projevuje na jejich zdraví.. Proto chceme propojit síly s... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17)

Skotsko a Česko - neuvěřitelná podobnost

Skotsko a Česko - neuvěřitelná podobnost
07. 10. 2019 | "Jednoduše řečeno, naše dopravní kultura, společenské normy a výše investic stále ještě neodpovídají těm propracovaným slovům a větám v obvykle velmi kvalitně připravených politických strategiích." Tento citát se dá použít ve všech evropských státech a nejen zde, ale konkrétně tuto větu vyslovil Ian Findlay k Národní dopravní strategii Skotska. Pokud člověk... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2)

Třetina osob s postižením v britských městech by chtěla jezdit na kole

Třetina osob s postižením v britských městech by chtěla jezdit na kole
06. 10. 2019 | Průzkumy v Česku nejsou k dispozici, takže uvádíme z Velké Británie. Třetina osob s postižením v britských městech by chtěla jezdit na kole. Odhadem 84 % osob s postižením, žijících v britských městech, si nikdy nezkusilo, jaké to je, jezdit po městě na kole; přesto 33 % říká, že by to rádi zkusili. Podle zprávy „Inkluze v městské cyklistice“, kterou dnes... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Ostatní (Občan, tag41)
Aktuality