Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?

Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?
20. 11. 2019 | Na konferenci na MD v Praze dne 12. 11. 2019 k plánům udržitelné městské mobility byl i prezentován tento snímek - Město s výraznými změnami ve veřejném životě, od nadvlády aut k aktivní dopravě: „Když to můžete udělat tady, můžete to udělat kdekoliv.“ Svým významem je výrok podobný tomu ze 17. listopadu 1989: "Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?" Tehdy šlo o... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Chytrá řešení v Královéhradeckém kraji

Chytrá řešení v Královéhradeckém kraji
19. 11. 2019 | Sídelní mobilita se neomezuje jen na města, ale dotýká se především širších vazeb. I proto jsou důležitým partnerem kraje, které zajišťují dopravní obslužnost mezi městy a spojení města s jeho okolím. Dnes přinášíme příklady řešení k Královéhradeckého kraje,  Mobilní aplikace IDS IREDO nabízí informace pro cestující  Cestování veřejnou dopravou přizpůsobuje... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Na počátku bylo slovo, myšlenka - i tak se dá charakterizovat Plán udržitelné městské mobility

Na počátku bylo slovo, myšlenka - i tak se dá charakterizovat Plán udržitelné městské mobility
18. 11. 2019 | Plánování udržitelné městské mobility se dá přirovnat k známému výroku "Na počátku bylo slovo, myšlenka". To co si myslí politici a úředníci o plánování udržitelné městské mobility, to taky řeknou a to de facto předurčí jeho podobu.  O tom byla další prezentace na konferenci k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD)... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Aktuální informace o připravovaných železničních stavbách na rameni Pardubice – Hradec Králové

Aktuální informace o připravovaných železničních stavbách na rameni Pardubice – Hradec Králové
16. 11. 2019 | Pardubický kraj čekají v nejbližších letech investice do železniční infrastruktury v řádu desítek miliard korun. Do konce roku 2024 SŽDC v Pardubickém a Královéhradeckém kraji proinvestuje neuvěřitelných 11,93 miliard korun! Cestující se díky těmto investicím mohou těšit na zkrácení jízdních časů, ale i na pohodlnější cestování. Postupně tak dojde k modernizaci... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26)

Plány udržitelné městské mobility 2.0: novinky, změny a možné důsledky pro města

Plány udržitelné městské mobility 2.0: novinky, změny a možné důsledky pro města
15. 11. 2019 | Je na čase, abychom změnili přístup ke zpracování Plánu udržitelné městské mobility (PUMM). O tom byla konference k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD) dne 12. 11. 2019. Celkové shrnutí konference je k dispozici na tomto odkaze. Dnes chceme poskytnout městům první doporučení, jak na změnu. Proto představujeme výtah z prezentace... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Od plánů mobility 1. generace k SUMP 2.0

Od plánů mobility 1. generace k SUMP 2.0
14. 11. 2019 | Od dopravy směrem k životnímu stylu. I tak by se daly charakterizovat závěry konference k plánům mobility (SUMP 2.0), která se uskutečnila na půdě Ministerstva dopravy (MD). Jaké byly její závěry? Jeden prsten vládne všem... Tušíte, jakou souvislost může mít plán udržitelné městské mobility s Pánem prstenů? Někdy pro pochopení vážných věcí pomáhá nadsázka.... číst dále
Štítky: Plán mobility (Dobrá praxe, tag32)

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti
13. 11. 2019 | Co jsou filtrované čtvrti?: „Městská část, v níž má pohyb osob přednost před pohybem motorových vozidel. Nejčastěji toho lze dosáhnout tak, že automobilová doprava nemá povolen průjezd ulicí (slepá ulice), ale cyklisté a chodci mohou volně projíždět/procházet. Využitím této koncepce do ulice proniká víc zeleně a vzniká prostor pro dětské hry a společenské kontakty.“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Říčany - ativní politika při řešení udržitelné mobility

Říčany - ativní politika při řešení udržitelné mobility
12. 11. 2019 | Dnes 12. 11. 2019 v Praze na Ministerstvu dopravy proběhne konference "Od plánů udržitelné městské mobility 1. generace k SUMP 2.0". MImo jiné zde zazní skvělá prezentace na téma "What is it and how to make it more attractive for politicians and decision makers" od Roberta Pressla z Rakouska. Prezentace nebude o ničem jiném, než o tom, jak motiovat naše politiky, aby šli do změn.... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2)

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy
11. 11. 2019 | Zítra 12. 11. 2019 v Praze na Ministerstvu dopravy proběhne konference "Od plánů udržitelné městské mobility 1. generace k SUMP 2.0" Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. otevře i otázku "Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy". Lépe řečeno, upozorní na níže uvedený stejnojmenný překlad článku a vyzve přítomné, aby téma... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Představujeme Technologickou platformu silniční doprava

Představujeme Technologickou platformu silniční doprava
10. 11. 2019 | Představujeme Technologickou platformu silniční doprava, jejíž poslním je: Operativní propojení významných subjektův oboru silniční dopravy. Prosazování udržitelného rozvoje silniční dopravy. Vypracování strategické vize rozvoje silniční dopravy. Definování strategie, prioritních oblastí a harmonogramu výzkumných aktivit směřujících k naplnění strategické... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Závěry ze semináře ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z.

Závěry ze semináře ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z.
06. 11. 2019 | Koncem října se uskutečnil seminář ČPA s názvem Moderní parkovací dům od A do Z. Níže přinášíme zprávu České parkovací asociace, z.s., partnera Akademie městské mobility. Seminář byl uspořádán tradičně v Praze, a to v Autoklubu ČR. Celou tiskovou zprávu naleznete v příloze, níže jsou však shrnuty nejzásadnější přínosy: Hlavní město Praha získalo druhé... číst dále
Štítky: Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Dopravní politika a změny klimatu. Projeví se ve vzhledu ulice?

Dopravní politika a změny klimatu. Projeví se ve vzhledu ulice?
05. 11. 2019 | Včera jsme uveřejnili varovná čísla z rakouské zprávy o klimatu a následující návrhy Rakouského dopravního klubu VCO. Podobná data máme i u nás. Objevila se mimo jiné v přednášce na předávání cen Adapterra Awards, soutěži jež hledá a oceňuje projekty, které pomáhají přizpůsobit se klimatickým změnám. Informace tedy máme, otázka je, jak s nimi umíme a chceme pracovat. Naše... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Rakouská zpráva o klimatu ukazuje varovná čísla

Rakouská zpráva o klimatu ukazuje varovná čísla
04. 11. 2019 | Podle zprávy o vývoji klimatu se tendence v dopravě za poslední tři roky zcela míjí se stanovenými klimatickými cíli. Rakouský dopravní klub (VCÖ) požaduje sociálně ekologickou daňovou reformu, rozšíření železniční sítě a vybudování cyklistické infrastruktury. Kromě škodlivých emisí vzniká v dopravě zhruba polovina skleníkových plynů. Jak konstatuje VCÖ, v oblasti... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9)

Náš postoj k integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou

Náš postoj k integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou
03. 11. 2019 | Snadná dostupnost služeb veřejné dopravy prostřednictvím chůze nebo na jízdním kole – to je klíčový krok k tomu, aby lidé byli méně závislí na svých autech, aby polevily dopravní zácpy v ulicích měst i v okolí autobusových zastávek a vlakových nádraží. Shrnutí Integrování pěší a cyklistické dopravy s dopravou veřejnou je zcela zásadní, pokud chceme,... číst dále
Štítky: Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Rychlý přehled posledních novinek na našich webech

Rychlý přehled posledních novinek na našich webech
31. 10. 2019 | Žijeme v uspěchané době. V důsledku toho ani nejsme schopni číst a ani vstřebávat všechny informace, které se na nás valí ze všech stran. A tak jsme si řekli, že je v oblasti mobility rozhodíme do tří skupin, třeba vám to pomůže se v tom orientovat. Chcete se učit, vzdělávat, inspirovat se dobrými příklady v oblasti kvalitní řešení městské mobility, veřejného... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Jak řídit město chytře - závěry konference měst a obcí v Milevsku

Jak řídit město chytře - závěry konference měst a obcí v Milevsku
30. 10. 2019 | Chytrá města by měla sloužit svým občanům, mít dlouhodobou vizi a využívat nástrojů strategického plánování. Technologie a sběr dat jsou užitečné nástroje, nesmí se ale stát cílem samy o sobě. I tak lze shrnout závěry mezinárodní konference „Promýšlíme své město, svou obec“, která se uskutečnila v Milevsku ve dnech 16. – 17. 10. 2019. Základní představa... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2)

Fungování chytrého města umožňuje a udržuje důvěra

Fungování chytrého města umožňuje a udržuje důvěra
29. 10. 2019 | Článek "Fungování chytrého města umožňuje a udržuje důvěra" stojí za přečtení. Je přeložen z časopisu Thinking Cities, který vydává evropské sdružení pro městskou mobilitu POLIS. V červnu bylo vydáno další číslo "Nejsme na konci visutého lana?" Originální verzi si můžete stáhnout zde a právě zde vyšel tento článek. Stejnou cestou chce jít i spolek Partnerství... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Strategická partnerství při tvorbě nové Dopravní politiky ČR

Strategická partnerství při tvorbě nové Dopravní politiky ČR
28. 10. 2019 | Ministerstvo dopravy ČR bude aktualizovat novou Dopravní politiku ČR. Na ni bude navazovat nová vládní koncepce městské aktivní mobility. Ja důležité, aby se do přípravy obou dokumentů zapojilo, pokud možno co nejvíce partnerů, aby se z nich nestal nakonec jen další nástroj podpory automobilové dopravy. Ačkoliv dnes je slovo "politika" je hodně zdiskretizované, tak se zapomíná... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22)

Svoboda na kolech: proč by design infrastruktury pro cyklisty měl vyhovovat i handbikerům

Svoboda na kolech: proč by design infrastruktury pro cyklisty měl vyhovovat i handbikerům
27. 10. 2019 | Jak kvůli nepromyšlenému designu mohou vznikat bariéry, které omezí svobodu pohybu pro tisíce lidí? O tom je další přeložená novinka. Svoboda: přesně to je mobilita. Během těch roků, co jezdím na handbiku a učím jezdit nové zájemce, jsem potkal celou řadu lidí, kteří tvrdí, že jízda na handbiku je svoboda. Pocit svobody je jedním z nejúžasnějších pocitů, jaké... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co myslíme tím „aktivní doprava pro každého“?

Co myslíme tím „aktivní doprava pro každého“?
26. 10. 2019 | Výborná isnpirace i pro Českou republiku. Organizace We Walk, We Cycle, We Vote pořádala bezplatný workshop s názvem Aktivní doprava pro každého, jehož cílem je propojit skupinu cyklistů, skupinu osob se zrakovým postižením a osob na vozíčku, a hledat společnou řeč o tom, jak mají vypadat naše města a obce. V následujícím textu vysvětluje organizátorka Sally Hinchcliffová,... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Ostatní (Občan, tag41)
Aktuality