Je reálné změnit dopravní chování?

Je reálné změnit dopravní chování?
09. 12. 2019 | Je třeba si přiznat jednu věc. Můžeme mluvit o klimatických změnách, můžeme mluvit o nedostatku pohybu, ale víme, že pouhé informace nebývají dostatečně účinné k tomu, aby lidé změnili své dopravní chování, především pokud jde o volbu způsobu dopravy, která je do značné míry ovlivněna fyzickým prostředím (kde žijeme, kde pracujeme, dostupnost chodníků a cyklostezek... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Kampaně (Občan, tag35)

Je možné "zhumanizovat" i pražskou magistrálu?

Je možné
08. 12. 2019 | O humanizaci veřejného prostoru, o designu ulice může být napsáno hodně novinek, vydáno tisíce svazků odborné literatury, může o tom hovořit tisíce odborníků, ale pokud se nezačnou objevovat zprávy o významu veřejného prostoru v médiích, moc věcí se nezmění. Takže právě z tohoto důvodu zveřejňujeme novinku, která dnes vyšla na Seznamu. Penta nechá „zmizet“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS

Konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS
07. 12. 2019 | Ve dnech 27. - 28. 11. 2019 se v Bruselu konala  konference sdružení měst a regionů pro dopravní inovace POLIS. Konference byla velmi hojně navštívena, zúčastnilo se jí více než 600 zástupců měst, regionů, dopravních podniků a firem. Konference probíhala současně v řadě paralelních seminářů, názvy seminářů dobře vyjadřují aktuální problémy v městské a regionální... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska
06. 12. 2019 | Koncept takzvaných superbloků otestovali ve španělském městě Vitoria-Gasteiz. Superblok je hlavním prvkem strategie pro mobilitu a veřejný prostor. Veřejný prostor vrací zpět lidem. Superblok je nový koncept, geografický prostor vymezený hlavními koridory, který pokrývá několik částí města. Osobní auta a veřejná doprava se mohou pohybovat pouze vně superbloku, jeho vnitřní... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

IROP2: větší podpora pro aktivní mobilitu

IROP2: větší podpora pro aktivní mobilitu
05. 12. 2019 | Dne 29. 11. 2019 se v Praze sešli zástupci krajů a dalších partnerů, aby tu diskutovali další podporu pro aktivní mobilitu a bezmotorovou dopravu. Hlavním účelem setkání bylo pomoci správně nastavit podmínky pro Integrovaný regionální operační program (IROP) v novém programovém období 2021-2017.  V úvodní části ŘO IROP představil stav podpory cyklistické dopravy v IROP... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Finance (Mezioborového plánování, tag20), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Smart Česko pro města a obce

Smart Česko pro města a obce
04. 12. 2019 | Dnes byl představený nový strategický rámec SMO ČR v oblasti Smart City. Pod heslem Spokojení lidé, prosperující země, odolná společnost představuje koncept Smart City jako udržitelný rozvoj obce (nejen) novými prostředky v zájmu občana v rychle se měnící společnosti a jeho nároků na správu obce. Základem jsou přitom cíle udržitelného rozvoje v globálním měřítku.  Záměrem... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21)

Pražské matky rekapitulují

Pražské matky rekapitulují
03. 12. 2019 | Pražské matky rekapitulují rok 2019. Představily závěry tří svých projektů: PĚŠKY DO ŠKOLY 2019Výzvu Pěšky do školy přijalo 50 škol z 21 obcí v celé ČR. Celkově se akce zúčastnilo 14 400 dětí ze 760 tříd. Některé školy uspořádaly jeden pěší den, ale zhruba 2/3 zvolily delší časový úsek, tedy alespoň týden, mnohdy i dva. 20 škol se zúčastnilo soutěže... číst dále
Štítky: Pěší doprava (Dobrá praxe, tag28), Kampaně (Občan, tag35)

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy

„Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy
02. 12. 2019 | Skvělý článek ze serveru SUSTRANS. Další inspirace pro český neziskový sektor. Ano, dělá se toho hodně, ale vždy je dobré čerpat a inspirovat se od "sousedů". Originální článek: „Tak, jdeme na to“: Proč požadujeme stavební normy, které zohledňují především zranitelné účastníky dopravy „No tak, jdeme na to!“ Tahle slova jsem mumlal ke svému ročnímu dítěti,... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Nehodovost a bezpečnost (Fakta a čísla, tag13)

Partnerství pro městskou mobilitu - stejé sdružení existuje ve Velké Británii

Partnerství pro městskou mobilitu - stejé sdružení existuje ve Velké Británii
01. 12. 2019 | Český  spolek Partnerství pro městskou mobilitu má svého dvojníka ve Velké Británii. Britské Partnerství pro městskou mobilitu je koalice, která poskytuje dlouhodobé vedení a krátkodobá řešení zaměřená na zvyšování kvality městské mobility. Naše inovativní partnerství reprezentuje celou šíři prostředí městské mobility. Naším úkolem je zajistit, aby efektivní... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Cyklomagistrály. Z Nizozemí a Německa se šíří i k nám.

Cyklomagistrály. Z Nizozemí a Německa se šíří i k nám.
30. 11. 2019 | Způsob navrhování cyklostezek zvaný „cycle highway“ (cyklistická dálnice) je nový západoevropský trend, který se pomalu prosazuje i v České republice. Zdatný cyklista má na tomto typu stezek stejnou průměrnou rychlost jako například tramvaj. Cyklomagistrála zájemcům umožňuje pravidelně jezdit po městě na kole, aniž by jim hrozil úraz při dopravní nehodě. Počítá... číst dále
Štítky: Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník.

Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník.
29. 11. 2019 | Ekologická výzva a současně zábavný teambuilding pro zaměstnance Do práce na kole se připravuje na jubilejní 10. ročník. Jedná se nejenom o výzvu ke zdravému životnímu stylu, ale především k udržitelné mobilitě a ozdravení měst. V současné době se už 48 zapojených měst snaží ulevit svým silnicím od aut a hledá alternativní možnosti přepravy pro své obyvatele.... číst dále
Štítky: Kampaně (Občan, tag35)

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování
28. 11. 2019 | V posledních letech se mnohá města potkávají s reálným nedostatkem prostoru. Především na sídlištích, kde bývá mezi bytovými domy málo místa a domy zároveň mají nejméně šest či sedm pater na výšku. Existuje způsob, jak s nedostatkem prostoru řešit i důsledky klimatických změn? Článek v magazínu Ekolist.cz přináší několik úvah na téma souvislosti mezi designem... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Martin Buršík: Příbram potřebuje řešit parkování, jdeme na to jinak

Martin Buršík: Příbram potřebuje řešit parkování, jdeme na to jinak
27. 11. 2019 | Město Příbram, které leží 60 km na jihozápad od Prahy, už dávno není jen hornickým městem. S více než 30 tisíci obyvateli a těsným vztahem na Prahu se město už řadu let potýká s rostoucí dopravou. Co se chystá v nejbližší době a jak by se také Příbram  mohla stát městem krátkých vzdáleností, o tom hovoří 1. místostarosta města Martin Buršík.  Jaké hlavní... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Příklady z praxe - průzkum mezi studenty a učiteli

Příklady z praxe - průzkum mezi studenty a učiteli
26. 11. 2019 | Uvádíme nejlepší říklady z praxe, které by vám mohly pomoci nadefinovat průzkum mezi studenty a učiteli.  Obecně platí, čím přesnější a detailnější údaje jsou potreba, tím nákladnější a delší průzkum musí být.Konkrétní metodika musí být tedy postavena v rámci finančních mozností, časového omezení (mj. aktivní doprava kolísá výrazně v letním a zimním... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Kampaně (Občan, tag35)

Představujeme svítidlo PRELED 2G

Představujeme svítidlo PRELED 2G
26. 11. 2019 | Představujeme svítidlo PRELED 2G, které bylo vyrobeno na základě požadavků ministerstev, pro potřeby zamezení rušivého světla, tzv. „Světelného smogu“. Svítidlo vyzařuje světlo podélně s komunikací, ovšem omezeně vpřed a vzad. Viz technický list svítidla. Svítidlo PRELED 2G speciálně upravné pro zamezení svícení za sebe (rušivé světlo) pomocí přídavné clonící... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Francie má nový zákon pro čistou mobilitu.

Francie má nový zákon pro čistou mobilitu.
25. 11. 2019 | Před časem byl ve Francii přijat návrh zákona, který znamená zásadní změny v dopravní politice Francie. Ve  známost vešel pod označením Loi Mobilités. Dne 19. listopadu schválil francouzský parlament Projet de Loi d’orientation des mobilités (LOM) neboli návrh zákona o směřování mobility, zkráceně Loi Mobilités. Tento zákon představuje transformaci národní dopravní... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Elektromobilita, čistá vozidla a paliva (Dobrá praxe, tag30)

Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí

Doprava má dlouhodobý vliv na zdraví mladých lidí
24. 11. 2019 | Dostupnost dopravy má značný vliv na životní rozhodování mladých lidí a definuje možnosti, které se mladým v životě nabízejí. Pokud například střední školy v místě bydliště nenabízejí takové obory, jaké mladého člověka zajímají, existuje pro něj způsob, jak se dostat do vzdálenější školy, která mu vyhovuje lépe? A pokud přijde nabídka práce, má možnost,... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Výzkumná zpráva - běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu

Výzkumná zpráva - běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu
23. 11. 2019 | Výzkumná zpráva nebyla vytvořena v Česku, ale co platí ve Velké Británii, mohlo by platit i u nás. Zpráva ke stažení: Běžné omyly o investicích do infrastruktury pro aktivní dopravu Zdroj: https://www.sustrans.org.uk/our-blog/news/2019/november/common-myths-about-investment-in-walking-and-cycling-busted-by-research-report/ Zpráva ve zkratce: O investicích do pěší a cyklistické... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24)

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012

Průzkum k tématu dopravy a volného času dětí v Mladé Boleslavi z roku 2012
22. 11. 2019 | V roce 2012 proběhl v Mladé Boleslavi průzkum k tématu dopravy a volného času dětí. Proč? Dnešní děti mají mnohem méně příležitostí k samostatnému pohybu venku, než mívala generace jejich rodičů. Bezpečný prostor pro spontánní hry s kamarády nebo třeba pro ježdění na kole je pro většinu z nich nedostatkovým zbožím. Jejich potřeby pro zdravý vývoj se ale nezměnily:... číst dále
Štítky: Základní data o mobilitě (Fakta a čísla, tag12), Děti (Občan, tag38)

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku
21. 11. 2019 | Teorie hovoří o tom, jak je důležitá spolupráce města či obce a organizací nebo institucí, které zde působí, při vytváření změn v oblasti mobility. K tomu slouží školní či firemní plány mobility. Někdy ale iniciativa vychází ze samotných škol, dokonce od dětí. Ukázkovým příkladem je obec Kunžak, která leží v okrese Jindřichův Hradec v Jihočeském kraji,... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Děti (Občan, tag38)
Aktuality