Zprávy

Aktuality podle tagu
V boxu níže dosaďte za "tag:" kód tagu.
Například tag: tag1. Nebo tag: tag2. Atd.

Proměny městských bulvárů: Groothertoginnelaan, Haag

Proměny městských bulvárů: Groothertoginnelaan, Haag
24. 02. 2020 | Všimli jste si například někdy v poslední době, jak hlučné jsou naše ulice? A co je zdrojem toho hluku? Vědci i lékaři vědí, že hluk je jedním z největších stresových faktorů, ohrožuje sluch i srdce a nebezpečnější je o to více, že si ho často ani neuvědomujeme, nebo před ním nemáme úniku. 60% veškerého hluku na našich ulicích přitom způsobují auta. Nizozemské... číst dále
Štítky: Hluk a vibrace z dopravy (Fakta a čísla, tag10), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

102 příkladů dobré praxe z České republiky

102 příkladů dobré praxe z České republiky
25. 01. 2020 | Akademie městské mobility přináší moderní poznatky a inovace z evropských i mimoevropských zemí. Výměna zkušeností mezi jednotlivými městy, sdílení dobré praxe je cestou, jak se posouvat dál. Také proto jsme shromáždili články s příklady inspirace, které vyšly v minulém roce o jednotlivých městech a regionech ČR.  Celkem jich bylo 102 a jsou roztříděné podle... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

13 námětů pro živé ulice

13 námětů pro živé ulice
04. 01. 2020 | Představte si, že vám na dveře zaklepe váš soused: „Ahoj, jak se máš? Můžu s tebou na chvíli mluvit? Něco mě napadlo a chtěl bych to s tebou probrat… představ si, že bychom na nějakou časově omezenou dobu proměnili naši ulici v nádherný prostor plný zeleně, kde bychom se mohli všichni ze sousedství setkávat. Auta bychom umístili jinam, jen na pár měsíců, a pak... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Seznamte se s manifestem pro vládu Spojeného království

Seznamte se s manifestem pro vládu Spojeného království
12. 12. 2019 | Mobilita není o dopravě. Mobilita je o tom, jak se my všichni dostaneme k základním službám, které nám pomáhají naplnit naše každodenní potřeby a žít lépe. Dostupnost zaměstnání, vzdělání, čerstvých potravin, zelených ploch a zdravotní péče, to jsou některé ze základních lidských potřeb. Mobilita nám také umožňuje vidět se s rodinou, zapojovat se do vlastní... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Je možné "zhumanizovat" i pražskou magistrálu?

Je možné
08. 12. 2019 | O humanizaci veřejného prostoru, o designu ulice může být napsáno hodně novinek, vydáno tisíce svazků odborné literatury, může o tom hovořit tisíce odborníků, ale pokud se nezačnou objevovat zprávy o významu veřejného prostoru v médiích, moc věcí se nezmění. Takže právě z tohoto důvodu zveřejňujeme novinku, která dnes vyšla na Seznamu. Penta nechá „zmizet“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska

Superbloky. Nové řešení dopravy ze Španělska
06. 12. 2019 | Koncept takzvaných superbloků otestovali ve španělském městě Vitoria-Gasteiz. Superblok je hlavním prvkem strategie pro mobilitu a veřejný prostor. Veřejný prostor vrací zpět lidem. Superblok je nový koncept, geografický prostor vymezený hlavními koridory, který pokrývá několik částí města. Osobní auta a veřejná doprava se mohou pohybovat pouze vně superbloku, jeho vnitřní... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování

Jak se stát nejoblíbenějším starostou. Stačí vyřešit parkování
28. 11. 2019 | V posledních letech se mnohá města potkávají s reálným nedostatkem prostoru. Především na sídlištích, kde bývá mezi bytovými domy málo místa a domy zároveň mají nejméně šest či sedm pater na výšku. Existuje způsob, jak s nedostatkem prostoru řešit i důsledky klimatických změn? Článek v magazínu Ekolist.cz přináší několik úvah na téma souvislosti mezi designem... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Představujeme svítidlo PRELED 2G

Představujeme svítidlo PRELED 2G
26. 11. 2019 | Představujeme svítidlo PRELED 2G, které bylo vyrobeno na základě požadavků ministerstev, pro potřeby zamezení rušivého světla, tzv. „Světelného smogu“. Svítidlo vyzařuje světlo podélně s komunikací, ovšem omezeně vpřed a vzad. Viz technický list svítidla. Svítidlo PRELED 2G speciálně upravné pro zamezení svícení za sebe (rušivé světlo) pomocí přídavné clonící... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku

Školní plány mobility a příklad základní školy v Kunžaku
21. 11. 2019 | Teorie hovoří o tom, jak je důležitá spolupráce města či obce a organizací nebo institucí, které zde působí, při vytváření změn v oblasti mobility. K tomu slouží školní či firemní plány mobility. Někdy ale iniciativa vychází ze samotných škol, dokonce od dětí. Ukázkovým příkladem je obec Kunžak, která leží v okrese Jindřichův Hradec v Jihočeském kraji,... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Děti (Občan, tag38)

Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?

Veřejný prostor - Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?
20. 11. 2019 | Na konferenci na MD v Praze dne 12. 11. 2019 k plánům udržitelné městské mobility byl i prezentován tento snímek - Město s výraznými změnami ve veřejném životě, od nadvlády aut k aktivní dopravě: „Když to můžete udělat tady, můžete to udělat kdekoliv.“ Svým významem je výrok podobný tomu ze 17. listopadu 1989: "Kdy, když ne teď? Kdo, když ne my?" Tehdy šlo o... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti

Námět pro developery - realizujte filtrované čtvrti
13. 11. 2019 | Co jsou filtrované čtvrti?: „Městská část, v níž má pohyb osob přednost před pohybem motorových vozidel. Nejčastěji toho lze dosáhnout tak, že automobilová doprava nemá povolen průjezd ulicí (slepá ulice), ale cyklisté a chodci mohou volně projíždět/procházet. Využitím této koncepce do ulice proniká víc zeleně a vzniká prostor pro dětské hry a společenské kontakty.“... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy

Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy
11. 11. 2019 | Zítra 12. 11. 2019 v Praze na Ministerstvu dopravy proběhne konference "Od plánů udržitelné městské mobility 1. generace k SUMP 2.0" Spolek Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. otevře i otázku "Jak infrastrukturu adaptovanou na stav klimatu integrovat do plánování a obnovy". Lépe řečeno, upozorní na níže uvedený stejnojmenný překlad článku a vyzve přítomné, aby téma... číst dále
Štítky: Emise a imise dopravy (Fakta a čísla, tag9), Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Svoboda na kolech: proč by design infrastruktury pro cyklisty měl vyhovovat i handbikerům

Svoboda na kolech: proč by design infrastruktury pro cyklisty měl vyhovovat i handbikerům
27. 10. 2019 | Jak kvůli nepromyšlenému designu mohou vznikat bariéry, které omezí svobodu pohybu pro tisíce lidí? O tom je další přeložená novinka. Svoboda: přesně to je mobilita. Během těch roků, co jezdím na handbiku a učím jezdit nové zájemce, jsem potkal celou řadu lidí, kteří tvrdí, že jízda na handbiku je svoboda. Pocit svobody je jedním z nejúžasnějších pocitů, jaké... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Ostatní (Fakta a čísla, tag16), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co myslíme tím „aktivní doprava pro každého“?

Co myslíme tím „aktivní doprava pro každého“?
26. 10. 2019 | Výborná isnpirace i pro Českou republiku. Organizace We Walk, We Cycle, We Vote pořádala bezplatný workshop s názvem Aktivní doprava pro každého, jehož cílem je propojit skupinu cyklistů, skupinu osob se zrakovým postižením a osob na vozíčku, a hledat společnou řeč o tom, jak mají vypadat naše města a obce. V následujícím textu vysvětluje organizátorka Sally Hinchcliffová,... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Ostatní (Občan, tag41)

Městský prostor a sociální izolace

Městský prostor a sociální izolace
22. 10. 2019 | Podle posledních údajů žije víc než polovina (51 %) osob starších 75 let sama. Dvě pětiny seniorů uvádějí, že jejich hlavním společníkem je televize. K boji se sociální izolací může přispět i odstranění bariér, které starším osobám brání v pohybu v okolí jejich bydliště. O to se snaží organizace SUSTRANS. Představte si vaši typickou každodenní trasu do... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Senioři (Občan, tag40), Ostatní (Občan, tag41)

9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut

9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut
20. 10. 2019 | 9 z 10 rodičů si přeje mít kolem škol ulice bez aut. Žel, ta zpráva je z Velké Británie. v Česku údaje neznáme. Takže aspoň se můžeme podívat, jak to funguje u vzdálených sousedů. Jak ukazují nové údaje, rodiče i obyvatelé britských měst a obcí podporují uzavírky pro motorovou dopravu v ulicích, kde jsou školy. Uzavírka se týká doby, kdy děti do škol přicházejí... číst dále
Štítky: Aktivní mobilita (Mezioborového plánování, tag17), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35), Děti (Občan, tag38)

Design ulice – nový fenomén v dopravním plánování

Design ulice – nový fenomén v dopravním plánování
17. 10. 2019 | Poslední dobou se mění chápaní ulice a jejího designu. Před několika lety byla ulice vnímána především jako prostor spojující destinace hlavně pro motorová vozidla. Dnes je v projektech ulic často vnímán chodec či cyklista jako velmi důležitý prvek a veřejný prostor začíná odrážet jejich životní styl. Design ulice se stal novým fenoménem v dopravním plánování.... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Cesta ke změně Veřejného prostoru. Plánujme společně.

Cesta ke změně Veřejného prostoru. Plánujme společně.
04. 10. 2019 | Proč by se na změně veřejného a uličního prostoru spolupodílet jen politici, úředníci a vybraná projekční firma. Co kdyby se na změně spolupodílela celá místní komunita? V Česku určitě takové příklady najdeme, ale zatím zveřejňujeme jen z Londýna, kde londýnská čtvrť Marks Gate se stala vítězem ceny London Transport Awards 2018 pro cyklistickou a pěší dopravu P.S.... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35)

Jak a proč se snažíme zvýšit úroveň skotských projektů pro pěší a cyklistickou dopravu

Jak a proč se snažíme zvýšit úroveň skotských projektů pro pěší a cyklistickou dopravu
27. 09. 2019 | Skvělý článek, jak pracuje SUSTRANS, vzor pro práci našeho spolku Partnerství pro městskou mobilitu. Je prostě vzrušující se zapojit do aktivní mobility. Zprávy o tom, jaké přínosy má pěší a cyklistická doprava pro lidské zdraví a pro životní prostředí, si postupně razí cestu jak do řad politiků, tak mezi veřejnost. Skotská vláda jasně ukázala, že svůj závazek... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Design ulice - možnost stažení dokumentů

Design ulice - možnost stažení dokumentů
03. 09. 2019 | Blíží se pomalu termín první letní školy na téma udržitelné městské mobility, která proběhne ve dnech 10. - 12. 9. 2019 na FD ČVUT v Praze.  Z kapacitních a i časových důvodů se zde mnozí nedostanou a tak jednotlivá témata a prezentace budeme postupně zveřejňovat, aby všichni, kdo mají o problematiku zájem, se k informacím dostali. Materiály pro vás připravuje spolek... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Proměna ulic s důrazem na děti. - Inspirace ze SUSTRANS

Proměna ulic s důrazem na děti. - Inspirace ze SUSTRANS
28. 08. 2019 | Dne 15. 10. 2019 od 15:00 proběhne v Milevsku workshop na téma Proměna ulic s důrazem na děti. Přijede k nám rakouský koordinátor evropského projektu Metamorphosis, který se zaměřuje na proměnu městských obytných čtvrtí s důrazem na děti. Ve spolupráci s autory byla v češtině vydána brožura „20 důvodů, proč bychom měli naše města transformovat“. Stáhnout si... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Děti (Občan, tag38)

Navrhnout vzhled ulice není jednoduché. V budoucnu by měla odrážet životní styl obyvatel

Navrhnout vzhled ulice není jednoduché. V budoucnu by měla odrážet životní styl obyvatel
27. 08. 2019 | Ač se to nemusí zdát, navrhnout vzhled ulice je těžkým úkolem snad pro každého projektanta. Jedná se totiž o složitý proces, jehož výsledkem by mělo být místo, které zapadá do prostoru a odráží životní styl obyvatel. Autorem tohoto článku je Romana Landová a vyšel na TVARCHITECT. Každá ulice má svůj účel. Foto: prahounakole.cz, vizualizace u. Bělohorská Poslední... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co mohou mít společného ulice Winstree Road a vaše ulice?

Co mohou mít společného ulice Winstree Road a vaše ulice?
26. 03. 2019 | Přeložili jsme novinku na téma "Projekt pro komunitní navrhování koncepce ulic vrací vládu nad ulicemi zpět do rukou místních obyvatel". Máme dvě otázky. 1) Přáli byste si, aby se takto komunikovalo i ve vašem městě? 2) O které ulici byste chtěli ve vašem městě takto komunikovat? Zajímavé náměty zveřejníme. Zpráva ze SUSTRANS: Rada hrabství Essex nás pověřila... číst dále
Štítky: Zapojování veřejnosti (Role města, tag6), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Jak úspěšně omezit motorovou dopravu ve městech?

Jak úspěšně omezit motorovou dopravu ve městech?
25. 03. 2019 | Co víme? Města mají, nebo si nechávají zpracovávat tzv. Plán udržitelné městské mobility, nebo generely dopravy. Vůbec nebudeme hodnotit jejich kvalitu, ale jen se zeptáme. Souhlasíte s tímto tvrzením: "Pokud to politici a inženýři myslí vážně a opravdu chtějí, aby víc lidí chodilo pěšky a jezdilo na kole nebo veřejnou dopravou, potom je skutečně nezbytné přijmout... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Představujeme projekt MALINKA - Humanizací uličního prostoru ke zvýšení kvality života ve městech a obcích

Představujeme projekt MALINKA - Humanizací uličního prostoru ke zvýšení kvality života ve městech a obcích
22. 02. 2019 | Projekt je primárně zaměřen na vnímání bezpečnosti ze strany veřejnosti; má za cíl podpořit tzv. integrované chápání bezpečnosti (dopravní bezpečnost a sociální bezpečnost). Zklidnění dopravy a humanizace veřejného prostoru vedou v dotčené lokalitě nejen ke zvýšení bezpečnosti dopravní, ale i obecné. Uliční prostor se aplikací zklidňujících opatření stane... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co se stalo, když se v Oslu rozhodli zbavit aut v centru města?

Co se stalo, když se v Oslu rozhodli zbavit aut v centru města?
05. 02. 2019 | Neuvěřitelný úspěch: parkovací místa nahradily cyklopruhy, veřejná doprava je rychlá a ulice (i místní podniky) jsou plné lidí. Včera jsme zveřejnili příběhy 9 měst. Dnes půjdeme do hloubky uvažování města Oslo. Příjemné inspirující čtení. autorka: ADELE PETERsová Pokud se rozhodnete jet do centra norského hlavního města Osla autem, musíme vás předem varovat:... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

9 významných evropských měst dělá vše pro budoucnost bez aut

9 významných evropských měst dělá vše pro budoucnost bez aut
04. 02. 2019 | Víme, že není možné srovnávat česká města jako je Vsetín, Milevsko, Třebíč, Kroměříž, Uherské Hradiště, či Olomouc s takovými městy jako jsou Madrid, Kodaň, Brusel, Oslo, Amsterodam, Hamburk, Miláno, Barcelona, Paříž. Ale přeci jedno mají společné. Hledají způsoby, jak zmírnit negativní dopady z dopravy, tak proč se nepokusit aspoň něco uplatnit v českém prostředí? Pojďme... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

PRAŽSKÉ ŽIDLE & STOLKY OPĚT HLEDAJÍ NOVÉ LOKALITY!

PRAŽSKÉ ŽIDLE & STOLKY OPĚT HLEDAJÍ NOVÉ LOKALITY!
29. 01. 2019 | IPR Praha opět realizuje výzvu v rámci projektu Pražské židle & stolky. Zapojte se do projektu a pomozte rozšířit mapu míst, kde se všichni můžeme pohodlně posadit! Stačí, když do 28. února 2019 vyplníte tento formulář! Pokud tedy hledáte způsob, jak snadno a rychle obohatit veřejný prostor ve vaší lokalitě, vyplňte formulář na iprpraha.cz/prazskezidle a pražské... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35)

Jak by mohla fungovat kampaň CityChangers - pohled 1. Design ulice

Jak by mohla fungovat kampaň CityChangers - pohled 1. Design ulice
20. 01. 2019 | Na RegionTour byla představena kampaň CityChangers. Teorii tedy známe, ale jak bude fungovat v praxi? Jednu možnost známe. Příklad je sice z Londýna, ale dává jednoduchý návod, jak uchopit kampaň, aby byla úspěšná. Kampaň CityChangers bude fungovat, když město bude mít aktivního starostu, schopný úřad, bude komunikovat s městskými částmi (pokud je má) a hlavně do společného... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Aktivní občan, NNO (Občan, tag36)

Celonárodní zavedení limitu 30 km/h - námět pro novou vládní koncepci městské mobility

Celonárodní zavedení limitu 30 km/h - námět pro novou vládní koncepci městské mobility
19. 01. 2019 | Během několika příštích měsíců bude na půdě skotského parlamentu probíhat diskuze o ustanovení maximální rychlosti 30 km/h jako standardního limitu ve všech rezidenčních oblastech. Vzhledem k tomu, že v České republice se bude připravovat nová vládní koncepce městské mobility, pak je tedy dobré se ptát, zda by podobná diskuse nemohla proběhnout i u nás. Článek pro... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Ohlédnutí za konferencí Trendy 2019 - Zeleň 2019 a dál

Ohlédnutí za konferencí Trendy 2019 - Zeleň 2019 a dál
11. 01. 2019 | Včera 10. 1. 2019 proběhla ve firmě Arboeko v Obříství u Mělníka konference Trendy 2019 - Zeleň 2019 a dál. Na této konferenci bylo mimořádné, že se nezaměřovala jen na otázky spojené se zelení, zahradami, stromy apod., ale hledala především širší sovislosti, přesně to, co potřebuje i doprava a mobilita. Mimo jiné zde zazněla přednáška na téma Design ulice. Více... číst dále
Štítky: Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Větší auta v městském prostoru

Větší auta v městském prostoru
10. 01. 2019 | Česká parkovací asociace zveřejnila na svém webu další překlad článku z podzimního čísla magazínu Parking Trend International, tentokrát  zamyšlení Antoni Roiga v jeho článku "Větší auta v městském prostoru" pojednávající o pozvolném růstu našich vozidel a důsledcích tohoto jevu na fungování měst. Celý článek s názvem Větší auta v městském prostoru si... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Parkovací politika (Dobrá praxe, tag29)

Inspirace pro Státní zdravotní ústav

Inspirace pro Státní zdravotní ústav
09. 01. 2019 | Asociace měst pro cyklisty má přání, aby jednou mohla reagovat na pokyny Státního zdravotního ústavu (SZÚ) stejně, jak společnost Sustrans reagovala na návrh pokynů národního institutu zdraví pro oblast tělesné aktivity. Pokud si přečtete níže uvedenou novinku a dosadíte si příslušné informace do českého kontextu, pak všem bude jasné, kam míříme.  Např. doporučení... číst dále
Štítky: Zdraví a aktivní mobilita (Fakta a čísla, tag15), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Design ulice a vládní usnesení Politika architektury a stavební kultury ČR.

Design ulice a vládní usnesení Politika architektury a stavební kultury ČR.
18. 12. 2018 | Bude se aktualizovat Politika architektury a stavební kultury ČR a bylo by dobré zde doplnit téma mobility a Designu ulice. Jinde v Evropě se jedná o hlavní koncepční dokument státu ke kulturnímu prostředí. U nás to je zatím "berlička v šuplíku", na kterou se dá odvolávat.Z hlediska mobility by se zde mělo doporučt přehodnocení dopravních předpisů pro veřejné prostory... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Prezentace o zdravých ulicích

Prezentace o zdravých ulicích
06. 12. 2018 | Nedávno byla zveřejněna novinka o Zdravých ulících. Dnes zveřejňujeme odkaz na jejich web a video. Duší projektu je Lucy Saunders z instituce Transport for Londen: jedná se o velmi dobrý koncept, který by měl pomoci českým stakeholders poskytnout ty pravé argumenty, proč se zabývat pojmem "Design ulice". číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Zdravé ulice - příjemný prostor pro podnikání

Zdravé ulice - příjemný prostor pro podnikání
25. 11. 2018 | Odborná firma v jednom městě řekla: "Pokud snížíte počet parkovacích míst, pak to bude na úkor podnikání." Na druhé straně podle nedávného výzkumu, který realizovala Doprava pro Londýn, utrácejí lidé, kteří chodí pěšky nebo jezdí na kole či hromadnou dopravou, v místních obchodech víc než lidé v autech; měsíčně jde o částku vyšší o 40 %. Výzkum  vedl... číst dále
Štítky: Finance (Mezioborového plánování, tag20), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Představujeme organizaci Život bez bariér, z.ú.

Představujeme organizaci Život bez bariér, z.ú.
23. 11. 2018 | Na semináři Den městské mobility v Jičíně dne 20. 11. 2018 byla mimo jiné navázána spolupráce s organizací Život bez bariér, z.ú. Sdružení se opakovaně účastnilo stáží ve Švýcarsku ( http://zbb.cz/svycarsko/)  a chtělo by je se uplatnit v Česku. /Sociální služby, mobilita postižených a chování k nim, vzdělávání, inkluze, rehabilitace, bezbariérovost, přístupnost... číst dále
Štítky: Lidský rozměr (Mezioborového plánování, tag19), Vzdělávací rozměr (Mezioborového plánování, tag24), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Ostatní (Občan, tag41)

Ochranná opatření pro cyklisty: víte, jaká se k nim vážou pravidla?

Ochranná opatření pro cyklisty: víte, jaká se k nim vážou pravidla?
20. 11. 2018 | Server Čistou stopou Praha zvežejnila další článek, který se týká ochranných pruhů pro cyklisty. Cílem je pomoci orientovat se v ochranných opatřeních pro cyklisty jako cyklopruh či předsunutá stopčára. Dále představit práva a povinnosti, která jsou s nimi spojená. Pojďme si to ujasnit. Vše najdete na tomto odkaze. číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Bern je kopcovitý. Co to znamená pro dopravu

Bern je kopcovitý. Co to znamená pro dopravu
16. 11. 2018 | Město Bern rozhodně nepatří do rodiny rovinatých měst. Historické centrum na úzkém ostrohu nad řekou představuje převýšení kolem 500-700 m. Přesto tu podíl pěší a cyklistické dopravy dosahuje celých 50 % z celkového počtu cest, dalších 28 % obslouží veřejná doprava.   Jak toho švýcarská metropole dosáhla a proč? Odpověď je možné hledat v přednášce Michael... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Veřejná doprava (Dobrá praxe, tag26), Cyklistická doprava (Dobrá praxe, tag27)

Ochranné cyklopruhy – novinka nebo dlouhodobý trend?

Ochranné cyklopruhy – novinka nebo dlouhodobý trend?
15. 11. 2018 | Tentokrát přebíráme článek z našeho partnerského webu Čistou stopou. Je to již více než dva roky, co byl zákonem číslo 48/2016 Sbírky novelizován zákon o provozu na pozemních komunikacích a byly zavedeny (tzv. ochranné) jízdní pruhy pro cyklisty. Oproti vyhrazeným jízdním pruhům pro cyklisty, které znala předchozí právní úprava (a jsou nadále platné a je možné... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Web earch.cz - 4 příklady ke zklidňování dopravy a prostoru

Web earch.cz - 4 příklady ke zklidňování dopravy a prostoru
13. 11. 2018 | Studio Pavla Hniličky zvítězilo v soutěži na Vítězné náměstí. Dopravu odklání po obvodu Úterý, 13. Listopad 2018 - 20:44 | Napsal: Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy | Zdroj: Tisková zpráva Dlouho očekávaná proměna Vítězného náměstí má jasnější obrysy. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) dnes večer vyhlásil výsledky architektonické soutěže... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Mohou si zahrát naše děti před barákem fotbal?

Mohou si zahrát naše děti před barákem fotbal?
01. 11. 2018 | Pamatuji si na své dětsví. Den, co den jsme hráli s klukama na silnici fotbal. Svobodně si hrát venku, to vždycky bývalo pro mě normální, co se tedy změnilo? Jako dítě jsem vyrůstal na Letné, kousek od centra Olomouce, kde jsme si hráli na ulici. Spolu s dalšími dětmi jsme měli sraz před domem a pak jsme hráli fotbal, běhali, hráli hry a jezdili na kolech pořád dokola. Celá... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Děti (Občan, tag38)

Pamatujeme při plánování na seniory?

Pamatujeme při plánování na seniory?
31. 10. 2018 | Problémem plánování našich měst z hlediska dopravy je v tom, že většinou se bere ohled na ekonomický rozměr. Musím se přeci nějak do práce, do školy a pak musím také někde zaparkovat. A tak města přichází s koncepcí parkovací politiky, což je v pořádku. Jenže aut je více a více a najednou máme nedostatek parkovacích míst. Kde je tedy vezmeme? No přeci na ulici. Jeden... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Senioři (Občan, tag40)

Design ulice - pražská realita

Design ulice - pražská realita
13. 10. 2018 | Praha je jen jedna, ale zdá se, že přístup ke zklidňování komunikací je jiný. Dokáže někdo vysvětlit, proč to jednou jde a podruhé ne? Máme v Česku stejný metr na normu a zákony? A jak je možné, že na území jednoho města se něco povolí a prakticky stejná věc o kus dále je zamítnuta? SCÉNÁŘ 1 Každý rok se v Praze provádí souvislé a běžné údržby, při kterých... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Design ulice - dvě varianty řešení

Design ulice - dvě varianty řešení
17. 09. 2018 | Když byla zveřejněna novinka o „Legendě o volebních programech, politicích a testovacích scénářích“, tak ji možná řada brala na lehkou váhu. Ale není tomu tak. Pokud bude vybrán optimální scénář, tak následně ovlivní i rekonstrukci ulic ve městě. Pak je možné lépe porozumět prezentaci města Lipska o tom, jakým způsobem se oni pustili do rekonstrukci ulic (stáhněte... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Praha a ul. Patočkova a Novosibirsk a třída Leninova

Praha a ul. Patočkova a Novosibirsk a třída Leninova
04. 09. 2018 | Když byla včera zveřejněna zpráva na téma "Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?", tak si ji skoro nikdo na facebooku nevšiml. Tak ji zopakujeme, ale tentokrrát v jiném garde. Uvádíme starší příběh ul. Patočkové z Prahy, který má něco společného s příběhem neúspěšné rekonstrukce Leninské třídy v Novosibirsku. Případně se můžeme vrátit i k jiným... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?

Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými?
03. 09. 2018 | Co mohou mít naše města společného s těmi ruskými? Nebo co mohou mít společného čeští a ruští primátoři?  Tak tyto otázky jsme si kladli, když jsme dne 7. 8. 2018 na mezinárodní letní škole v Lipsku slyšeli smutný příběh toho, že i v ruských městech mohou být osvícení primátoři, kteří rozumí termínům jako je Design ulice, humanizaci veřejného prostoru,... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Blíží se volby. Je třeba toho využít!

Blíží se volby. Je třeba toho využít!
27. 06. 2018 | V říjnu jsou volby. Mnohým je to jedno, nicméně právě tato doba je vhodná k tomu, abychom s nimi začali intezivněji komunikovat. Možná nás začnou více vnímat. Připadá vám to jako scifi? Asi ano. Žijeme v určité politické kultuře a mechanismy, které fungují v zahraničí, u nás často selhávají. Ale i tak se o to pokusme. Příklad: Londýn. Často hovoříme o pozitivním... číst dále
Štítky: Politika, Strategie, Regulace (Mezioborového plánování, tag22), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

O omylech na cestě k lepším městům - Mariahilfer Strasse, Vídeň

O omylech na cestě k lepším městům - Mariahilfer Strasse, Vídeň
16. 04. 2018 | Chcete změnit město? Naučte se jedno pravidlo. Na cestě k lepším městům uděláte mnoho chyb a omylů. Chceme ukázat, že inspirativní může být i neúspěch. A čelit opakovanému neúspěchu chce kuráž. Za příklad sloužila vídeňská Mariahilferstrasse, obchodní tepna, která se v posledních letech proměnila z frekventované silnice na pěší zónu. Lidé proti navrženým... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Design ulice včera a dnes. Hra na definice a jejich důsledky.

Design ulice včera a dnes. Hra na definice a jejich důsledky.
19. 02. 2018 | Hra na definice a jejich důsledky.Definice: Doprava je záměrné a organizované přemísťování věcí a osob uskutečňované dopravními prostředky po dopravních cestách. Důsledek: Urbanisté a inženýři byli po celé generace vedeni k tomu, aby navrhovali ulice především zajišťující rychlý přesun zboží a efektivní (a bezpečnou) přepravu osob za účelem podnikání. A tento... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Výzva v rámci projektu pražské židle a stolky

Výzva v rámci projektu pražské židle a stolky
14. 02. 2018 | IPR Praha v termínu od 1. 2. do 1. 3. 2018 opět realizuje výzvu v rámci projektu pražské židle a stolky,Pokud tedy hledáte způsob, jak snadno a rychle obohatit veřejný prostor ve vaší lokalitě, vyplňte formulář na iprpraha.cz/prazskezidle a pražské židle mohou být i u vás!CO IPR Praha nabízí? zdarma zapůjčení dohodnutého počtu Pražských židlí & stolků na období... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25), Kampaně (Občan, tag35)

Navrhujete urbanistický celek? Na co si dát pozor?

Navrhujete urbanistický celek? Na co si dát pozor?
27. 01. 2018 | Připravujete projekt revitalizace centra města? Nebo se chystáte k rekonstrukci některé z ulic? To všechno jsou projekty, kdy vytváříte samostatný urbanistický celek. Článek vám může pomoci podívat se na celou úpravu komplexněji v moderním chápání udržitelného rozvoje města či obce. U každého projektu dopravní infrastruktury v zastavěném území musíme pamatovat... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

4 strategie pro spravedlivá a udržitelná města, aneb Co je dobré - a hlavně pro koho?

4 strategie pro spravedlivá a udržitelná města, aneb Co je dobré - a hlavně pro koho?
19. 01. 2018 | New York City High Line je úsek na newyorské železnici New York Central Railroad. Jde o nadzemní nákladní železniční trať v manhattanské čtvrti Chelsea. Trať byla dlouhodobě ohrožená, uvažovalo se o její demolici, ale v roce 1999 zahájila občanská společnost Friends of the High Line kampaň na její záchranu. Dnes je newyorský High Line ikonou. Tento městský park se stal... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Stromy v chytrém městě – proč je stále týráme?!

Stromy v chytrém městě – proč je stále týráme?!
14. 01. 2018 | O problémech, které brání tomu, aby naše města byla zelenější a veřejný prostor přívětivější, byly popsány stohy papíru. Máme-li mít chytrá zelená města, je třeba bezpodmínečně konat na všech úrovních, a to jak malými krůčky v denním provozu, tak snahou o velké kroky. Článek byl zveřejněn na webu www.cityone.cz na tomto odkaze. Autoři článku:... číst dále
Štítky: Smart Cities, Inovativní řešení a mobilita (Mezioborového plánování, tag21), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Méně depresí s pouliční alejí

Méně depresí s pouliční alejí
10. 01. 2018 | Výsledky průzkumu mentálního zdraví Londýňanů ukázaly, že bydlení v ulici, kde jsou vysázeny stromy podél místní komunikace, má na něj blahodárný vliv. Článek je převzatý z webu www.citeone.cz z tohoto odkazu. Autor: Eric Jaffe Asi není nutné dramaticky zdůrazňovat, že pobyt v přírodě je pro naše tělo i mysl zdravý. Výsledky dvouletého výzkumu v Londýně... číst dále
Štítky: Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Patří sběrné komunikace do sběru?

Patří sběrné komunikace do sběru?
24. 12. 2017 | Plánování pro auta zabíjí život i byznys. Pokud jsme ochotni si tuto pravdu vůbec připustit, změníme i náhled na investice do dopravy. Zklidnění dopravy totiž přináší ekonomické i společenské benefity občanům i městu. Článek byl převzat z webu www.citeone.cz v plné délce. Plánování pro auta zabíjí život i byznys. Pokud jsme ochotni si tuto pravdu... číst dále
Štítky: Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Co je dobrá praxe? A jaký má význam pro tvoje město?

Co je dobrá praxe? A jaký má význam pro tvoje město?
28. 11. 2017 | Co je dobré? Často se hovoří a píše o dobré praxi, ale otázkou zůstává, co vlastně taková dobrá praxe vlastně znamená. Za příklad si můžeme vzít nedávnou rekonstrukci olomoucké třídy 1. máje. Na i.DNES.cz pro Olomoucký kraj vyšel dne 24. 11. 2017 článek s názvem " Proměna olomoucké třídy 1. máje je hotová, opozice by ji předělala". Po sedmi měsících se na rušnou... číst dále
Štítky: Vize (Role města, tag1), Strategie (Role města, tag2), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele

Parky a volná prostranství. V Lublani řeší veřejný prostor s větším ohledem na obyvatele
25. 11. 2017 | Veřejné prostory jsou důležitou součástí města. Kvalita a organizace těchto míst často vypovídají o vyspělosti společnosti více než mnohé ekonomické ukazatele. Velká část českých měst, Prahu nevyjímaje, stále hledá způsob, jak tyto prostory spravovat. Pro porovnání se podívali reportéři magazínu Aktuálně.cz do Lublaně (hlavního města Slovinska), jak se stará... číst dále
Štítky: Zahraniční města (Role města, tag8), Design ulice (Dobrá praxe, tag25)

ARCHÍV NOVINEK Z ROKU 2017

  • Navrhněte si ulici. Díky aplikaci mohou lidé zasahovat do změn ve veřejném prostoru. Lidé, které zajímá, jak vypadá veřejný prostor v jejich okolí, si mohou v nové aplikaci navrhnout ideální model uspořádání dopravy v ulicích svých měst a předměstí. Kromě návrhů, jak zlepšit stávající podobu ulic, můžou uživatelé aplikace například už teď přemýšlet o prostoru v budoucí éře samořídicích aut.
  • Příběh ulic v Louisville. A nebo i příběh vašeho města?V Lousville se autem snadno dostanete kamkoliv. Já bydlím ve čtvrti Highlands a autem do centra jedu jen 5 minut, k mé matce (blízko zoo) 10 minut, k tchánům (čtvrť Norton Commons) 20 minut a do nejvzdálenější části města (Jefferson Memorial Forest) 30 minut. A to je problém. Takový, že o něm jako město musíme mluvit. Pohybovat se po Lousville v autě je tak jednoduché.
  • Z dálniční bariéry uprostřed města v živou promenádu. Studio vyhrálo před dvěma lety architektonickou soutěž na úpravu městské dálnice. Architekti vytvořili ze zapomenuté překážky atraktivní park plný rostlin lokálního původu. V mnoha ohledech může být tento příklad inspirací i pro naše hlavní město. Bývalá dálnice v samém srdci Soulu se změnila v most pojatý jako vesnice.
  • Koncepční studie rekonstrukce ulic Veletržní a Dukelských hrdinů (2017/08/07). Součástí akademie městské mobility je podporovat komplexní řešení, které se dívají na ulici a veřejný prostor jako celek. Na všech komunikacích ve městě (státních, krajských a místních) je potřeba řešit nejen automobilovou dopravu a obecné zásady bezpečnosti, ale i průjezd nákladní dopravy, řešení parkování, veřejnou, pěší a cyklistickou dopravu.
  • Design ulice na státních, krajských a místních komunikacích. Už jste slyšeli, že by nějaká norma, vyhláška, či zákon hovořil o designu ulice? My také ne, ale rádi bychom tento pojem zavedli v českém prostředí. Tímto krokem chceme podpořit návrhy komplexních řešení, které by se dívaly na ulici a veřejný prostor jako celek, kde by se současně řešila ...více
  • Budoucnost Oxford Street – nešlo by to i v Praze? Brexit, nebrexit, v počítači mi přistál e-mail od britské asociace Živé ulice s výzvou, abych pomohla udělat Oxford Street, nejrušnější a nejšpinavější dopravní tepny centrálního Londýna, kde bývají 4x překročeny limity pro znečištění ovzduší, pěší zónu. Nemám prý váhat, protože právě teď se o slibu primátora Londýna Sadiq Khana zrušit zde provoz aut.
  • Ochranné pruhy v Praze na Florenci podle nové legislativy. Praha značí ochranné pruhy podle nové legislativy. Jde o tzv. ochranné cyklopruhy, neboli z hlediska zákona o „jízdní pruhy pro cyklisty“. Pruh vypadá velmi podobně jako "klasický" cyklopruh, svým vzhledem a pravidly používání se od něj nicméně mírně lidí.
  • Aktuálně.cz. Magistrála je jako dinosaurus, do města nepatří. Zlepšovat se může už teď, radí dánská urbanistka. Praha se minulý rok dohodla se světoznámým dánským architektem Janem Gehlem na tom, že jí pomůže s proměnou magistrály. Do hlavního města proto přijela Henriette Vambergová, jež působí v Gehlově architektonickém studiu. Podle Vambergové se z magistrály stala bariéra, která odděluje historické centrum od zbytku města.
  • Zdravý život ve veřejném prostoru: neaktivní občané jsou pro města výzvou - Jak přimět, či motivovat obyvatele měst, aby se vrátili k fyzické aktivitě? To je jedna z hlavních výzev, které budou města čelit v příští dekádě. Nedostatek fyzické aktivity a sedavý způsob života jsou současné hlavní rizikové faktory pro lidské zdraví. Dramatický nárůst chronických nemocí, které souvisejí s nedostatečnou pohybovou aktivitou obyvatel.
  • Ve francouzském Lyonu ruší část hlavní silnice, aby snížili problémy se znečištěním. Dokážete si představit, že ve vašem městě byste zrušili část rušné hlavní komunikace, která vede přes město a nahradili byste ji bulvárem určený chodcům a cyklistům? Ve francouzském Lyonu se o to pokusí. Právě zde hodlají proměnit část rušné silnice, která protíná centrum města, v bulvár určený chodcům a cyklistům. Tímto krokem chce město podpořit udržitelnou dopravu.
  • Otrokovice – příklad z webu www.otrokovice.dobramesta.cz - Listopad 2016. Vzhledem k tomu, že se podařilo snížit dopravní zátěž severovýchodní části obchvatu města, plánujeme nyní zklidnit průtah silnice I/55 městem a to zřízením cyklistických pruhů.
  • Praha má své první víceúčelové pruhy. Listopad 2016. Historicky první ochranné jízdní pruhy pro cyklisty v Praze se objevily na Hlubočepské ulici u výjezdu z Prokopského údolí. Jedná se o dva krátké úseky délky cca 110 a 130 m, které jsou vyznačeny v nepřehledné zatáčce pod železničním viaduktem.
  • S pražskou magistrálou pomůže hlavnímu městu světoznámý architekt. Na projektu zklidnění severojižní pražské magistrály bude hlavní město spolupracovat s celosvětově uznávaným dánským architektem Janem Gehlem. Měla by být magistrála pouze dopravní tepnou, nebo i místem pro chodce? Vedení města má poměrně jasný názor chce v budoucnu z nyní nevzhledné a neprostupné silnice udělat městský bulvár, který by byl přívětivý nejenom pro auto, ale především pro lidi.

OBECNĚ O VEŘEJNÉM PROSTORU S VAZBOU NA MĚSTSKOU MOBILITU:

  • Fokus Václava Moravce na téma veřejný prostor (2017/07/17).Co je veřejné a co je soukromé? Jak vypadá veřejný prostor a kam směřuje veřejná debata? Měsíčník Fokus Václava Moravce, tentokrát na téma Veřejný prostor z autobusového nádraží v Hradci Králové. Díl můžete shlédnout na tomto odkaze - Díl nás zaujal především v kontextu na řešení městského veřejného prostoru, což je ústřední myšlenkou značky Města s dobrou adresou.
  • Zdravý život ve veřejném prostoru: neaktivní občané jsou pro města výzvou - Jak přimět, či motivovat obyvatele měst, aby se vrátili k fyzické aktivitě? To je jedna z hlavních výzev, které budou města čelit v příští dekádě. Nedostatek fyzické aktivity a sedavý způsob života jsou současné hlavní rizikové faktory pro lidské zdraví.
  • Vídeň podporuje vznik zelených oáz v ulicích (aktualita z 14.7.2017) - Loni 15, letos bezmála 30 a město jich chce ještě víc. Malá zelená oáza přímo před domovními dveřmi, místečko k odpočinku na venkovním vzduchu, prostor na setkávání nebo pro hry – to vše může být takzvaný parklet. Nyní se objevují i v ulicích Vídně. Co přesně je parklet?
  • Jak navrhnout férově sdílené město? Často se zdá, že naše města a obce byla navržena bez ohledu na děti a mládež. Veřejné prostory a dopravní prostředky navržené zdravými dospělými přinejmenším pro jiné zdravé dospělé opomíjejí potřeby dětí, stejně jako potřeby postižených nebo starších obyvatel, stejně jako rodin s malými dětmi. Úvodní odstavec jsme převzali z příručky „Děti na cestách.“
  • Inspirace pro řešení veřejného prostoru a městské mobility. Téma veřejného prostoru se dnes dotýká snad každého města. Všechna se snaží nabídnout svým obyvatelům i návštěvníkům takové prostředí, v němž se všichni mohou cítit příjemně. Jenže, každý má trochu jinou představu o tom, co je příjemné. Města tak velmi často musí řešit dilema, zda zřídí pěší zónu, nebo parkování na náměstí, zda vybuduje nové parkoviště.
  • Na Letné se bude jezdit jen třicítkou. Časem bude rychlost omezená v celé Praze 7. Revoluce v zónách 30? Dnes je již běžné, že v městech existují zóny 30, ale uplatnit je plošně po celém městě, mimo základní komnuikační síť, na to si ještě netrouflo žádné české město, jako například v Grazu. Bude tedy městská část Praha 7 první, jak naznačil článek Na Letné se bude jezdit jen třicítkou. Časem bude rychlost omezená v celé Praze 7.
  • Praha - Nová podoba Vítězného náměstí. Praha připraví urbanistickou soutěž. Pražští radní dali zelenou přípravě urbanistické soutěže na dostavbu Vítězného náměstí a celkové řešení komplikované situace na tomto významném veřejném prostranství.
  • Hodonín: Náměstí se mají vrátit lidem. Auta chtějí odsunout na záchytná parkoviště. Hodonínsko - Vrátit náměstím dřívější funkci veřejného prostranství pro lidi místo toho, aby sloužila jen jako odstavné plochy autům. To je jedna z vizí památkářů i vedení radnic, které doplňují plány tím, aby tady zůstala aspoň místa na krátkodobé stání přijíždějícím či trvalejší pro ty, kteří u náměstí bydlí. „Jde o komplexní problém.
  • Zklidňování dopravy v roce 2036. Jak bude vypadat zklidňování dopravy v roce 2036? Bude naprosto běžné, že v okolí škol bude zcela zklidněna doprava (viz přiložený leták). Projektanti zcela běžné využívají TP 145 (Zklidňování průtahů). Něco o tom i píše příspěvek na téma Design ulice na státních, krajských a místních komunikacích.
  • Zklidňování dopravy v českých podmínkách? Jak jsou na tom naše města se zklidňováním dopravy a s tzv. Zónami 30? Někde možná lépe, někde hůře, ale jedno je jisté. V zemích s vyspělým systémem zvyšování bezpečnosti silničního provozu již zklidňování dopravy postoupilo od fáze bodových opatření k plošným opatřením prováděným v celých čtvrtích.
  • Zlín: park Komenského je parkem desetiletí. Jak podpořit chůzi? Receptů je jistě více, ale jeden je spolehlivý. Vytvořte příjemná místa pro chůzi, mezi které patří i parky. Který je nejlepší? Jistě těžká otázka, ale Parkem desetiletí v České republice se stal zlínský park Komenského. První místo mu v ojedinělé soutěži pořádané Svazem zakládání a údržby zeleně udělila odborná porota.
  • Zajímavost: Zeleno-modrá Kodaň umí své parky proměnit v rybníky a zase zpět. Hlavní dánská metropole opět ukazuje, že co se uvažování nad klimatickými změnami a kultivování veřejných prostorů týče, je o více než jeden mílový krok před ostatními zeměmi. Tåsinge Plads, náměstí, které ještě před několika lety zdobil asfalt a zaparkovaná auta, dnes představuje zelenou oázu a místo odpočinku. A to nejen tak ledajaké.

MĚSTSKÝ MOBILIÁŘ, JAKO PŘIROZENÁ SOUČÁST VEŘEJNÉM PROSTORU

  • V Praze se objeví 87 chytrých sloupů veřejného osvětlení, pilotní projekt odstartuje v Karlíně. Karlínské náměstí již brzy získá nové modernější osvětlení. Městská společnost Operátor ICT v rámci pilotního projektu Chytrá světla PLUS zmodernizuje světla veřejného osvětlení s cílem snížit spotřebu elektrické energie a zároveň je doplní o další funkcionality pomocí instalovaných měřicích senzorů. Rozhodla to na úterním jednání Rada hl. m. Prahy.
  • Praha otestuje systém chytrých košů v centru města.Čisté ulice, úspory za méně častý svoz, snížení emisí ze svozových aut. To jsou hlavní přínosy chytrých odpadkových košů s nadčasovým designem, které městská společnost Operátor ICT v rámci pilotního testování tento týden nainstalovala na náměstí Republiky a v ulici Na Příkopě. Jde o 25 košů na směsný odpad s vnitřní kompresní jednotkou na solární pohon.
  • Inovační prvky pro městský mobiliář jako součást moderního města.Na Výboru pro udržitelnou dopravu Rady vlády udržitelného rozvoje zazněla dne 6.6.2017 zajímavá přednáška Václava Vodrážky z Pražské energetiky, a. s. na téma Inovační prvky pro městský mobiliář jako součást moderního města. Prezentaci najdete v příloze.